Články » Literární zápolení v knihovně

Literární zápolení v knihovně

V pátek 15. listopadu odpoledne bylo v Městské knihovně Louny opravdu rušno. Probíhalo zde finále již 13. ročníku Velkého vědomostního zápolení. Jde o přátelské klání mezi žáky základních škol v oblasti literatury, kultury a významných osobností se zaměřením na lounský region. Děti poměřují své znalosti ve dvou kategoriích - 4. a 5. třída a 2. stupeň. Z prvního kola, které probíhá formou písemného testu, postoupilo do finále v každé kategorii pět dvoučlenných týmů s nejvyšším počtem bodů. Finále je veřejné, takže finalisty přišli podpořit jejich pedagogové, rodina či přátelé. Boj o umístění probíhal v obou kategoriích současně - v ateliéru a v kongresovém sálu. Před vyhlášením výsledků přišli účastníky akce příjemně naladit svým „Poetickým okénkem“ žáci literárně-dramatického oboru ZUŠ Louny pod vedením Oksany Kaplanové. Následovalo vyhodnocení soutěže. Předem je nutno říci, že všechny děti byly perfektně připravené. Ceny pro soutěžící připravila knihovna, Spolek paní dam a dívek a nakladatelství Host a Albatros Media a.s. Výsledné pořadí jednotlivých týmů je následující:

kategorie 4. a 5. třída

1. místo
ZŠ Školní – Martin Burša, Ondřej Kopecký

2. místo
ZŠ Peruc – Matouš Blažek, Jiří Křížek

3. místo
ZŠ J. A. Komenského – Veronika Pelcová, Petr Libus

4. místo
ZŠ J. A. Komenského – Viktorie Kohoutová, Jan Růžek

5. místo
ZŠ Lenešice – Varvara Duděnková, Eliška Kundelová

 

kategorie 2. stupeň ZŠ

1. místo
ZŠ P. Holého - Adéla Fejfarová, Tereza Mračková
ZŠ Školní - Iveta Krupková, Petra Kubašková

2. místo
ZŠ Lenešice - Ondřej Plaček, Kristýna Parýzková

3. místo
ZŠ P. Holého - Nikola Buková, Hana Šavická

4. místo
ZŠ Peruc - Štěpánka Cimrmanová, Jana Kučerová

Knihovna všem účastníkům Velkého vědomostního zápolení gratuluje - byli prostě skvělí.
Cílem této akce není jen uskutečnit nějakou soutěž, ale především být inspirací – dát dětem i dospělým tipy na zajímavé knižní tituly a upozornit je na kvalitní spisovatele a ilustrátory. Je milé sledovat, jak se dané knihy po ukončení akce rychle půjčují a jak je někteří pedagogové následně využívají v rámci výuky.

 

Jana Hrbková